تازه های فناوری

با وجود عرضه‌ی گلکسی اس 9 سامسونگ، آیفون اپل کماکان میدان‌دار است

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

بر اساس مطالعات و تحقیقات آماری مؤسسه‌ی کانترپوینت، نام اپل بیش از سایر برندها در فهرست ۱۰ محصول برتر بازار گوشی‌ هوشمند دیده می‌شود. حدود ۸ ماه از عرضه‌ی آیفون ۱۰ به بازار می‌گذرد؛ ولی کماکان توانسته است نام خود را در بین پرفروش‌ترین‌های بازار حفظ کند.  

جدیدترین بررسی آماری مؤسسه‌ی کانترپوینت مربوط به ماه، آوریل نشان می‌دهد گوشی‌های گلکسی اس ۹ پلاس وگلکسی اس ۹ سامسونگ، هر کدام با سهم بازار ۲.۶ درصد، توانسته‌اند در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار، مقام اول و دوم را از آن خود کنند و در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های بازار قرار گیرد. اما جالب است بدانید در این فهرست ۱۰ تایی رتبه‌بندی پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار جهانی، نام ۵ گوشی آیفون دیده می‌شود. سه مدل آیفون ۲۰۱۷ یعنی آیفون ۱۰،آیفون ۸ پلاس، آیفون ۸ به ترتیب با سهم بازار ۲.۳ و ۲.۳ و ۲.۲ درصد توانسته‌‌اند رتبه سوم تا پنجم را از آن خود کنند. به‌علاوه، آیفون ۶ و آیفون ۷ هر کدام با سهم بازار ۱.۴ درصد توانسته‌اند در مقاوم هفتم و نهم رتبه‌بندی قرار گیرند. در این نمودار نام برند شیائومی در رتبه‌ی ششم و هشتم به چشم می‌خورد و در نهایت گلکسی اس ۸ سامسونگ رتبه‌ی دهم را از آن خود کرده است.

7843af6e 3b20 498e 954e 546afff6d0ba

همان‌طور که در جدول رتبه‌بندی پرفروش‌ترین گوشی‌ها مشاهده‌ می‌کنید، گلکسی اس ۹ پلاس و گلکسی اس ۹ سامسونگ به ترتیب اولین و دومین گوشی پرفروش بازار جهانی هستند. به دلایل مختلفی این دو محصول سامسونگ توانسته‌اند چنین جایگاهی را به خود اختصاص بدهند. اول اینکه هر دو گوشی، جدید هستند و در ماه مارس و آوریل در بیشتر کشورهای جهان عرضه‌ شده‌اند. درحالی‌که آیفون ۱۰، آخرین محصول اپل از اواخر سال گذشته به بازارهای جهانی عرضه شده است. از طرف دیگر کانترپوینت معتقد است که فصل‌ فروش، نقش مهمی در آمار و ارقام فروش بازی می‌کند. از طرف دیگر اپراتورهای تلفن همراه تقریبا از زمان عرضه‌ی گلکسی اس ۹، حضور فعالی در بازار این گوشی هوشمند داشتند؛ درحالی‌که آیفون ۱۰ چنین شرایطی را در اختیار نداشت. 

کانترپوینت در ادامه‌ی گزارش خود اعلام کرده است: 

سامسونگ، قیمت گوشی‌های سری قبل از گلکسی اس ۸ را به شکل قابل توجهی کاهش داده است و با استراتژی ارزان‌فروشی و پیشنهادهای خوب خرید برای کاربران، تصمیم دارد بازار فروش را قبضه کند. ویژگی‌های مختلفی از جمله EMI نیز در فروش بهتر و موفق‌تر محصولات جدید سامسونگ نقش دارند. گلکسی اس ۹ تاکنون در بازارهای آمریکای شمالی و آسیا-اقیانوسیه فروش خوبی برای خود رقم زده است. 

بر اساس گزارش فروش محصولات اپل، تیم کوک در تاریخ یکم ماه می ادعا کرد که آیفون ۱۰ در آمار هفتگی فروش، صدرنشین پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار از زمان عرضه‌‌ تاکنون بوده است. 

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment