تازه های فناوری

پتنت گوشی تاشو HP به ثبت رسید

جمعه, 31 فروردين 1403

پتنت ثبت شده گوشی تاشو HP نشان می‌دهد که این شرکت آمریکایی مطرح در زمینه تولید لپ‌تاپ قصد دارد دوباره وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود. 

در ماه‌های اخیر گوشی‌های هوشمند تاشو محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و اکثر شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه به دنبال تولید یک گوشی تاشو هستند. اکنون به نظر می‌رسد که شرکت HP نیز قصد دارد وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود و گوشی هوشمند تاشو خود را تولید کند. 

بر اساس گزارشی از رسانه LetsGoDigital، شرکت HP نیز به دنبال تولید یک گوشی تاشو با طراحی صدف مانند است. این شرکت آمریکایی یک تولیدکننده معروف و مطرح لپ تاپ، پرینتر، تبلت و سایر گجت‌های الکترونیگی است.

البته این شرکت یک گوشی هوشمند به نام HP Elite X3 در سال 2016 تولید کرده است. این گوشی یک گوشی هوشمند با سیستم عامل ویندوز بود که خیلی راخت به مانیتورها و کیبوردهای فیزیکی متصل می‌شد و حس کار کاردن با یک کامپیوتر را برای مخاطب ایجاد می‌کرد. اما متاسفانه عرضه این گوشی خیلی موفقیت‌آمیز نبود و به همین دلیل جای تعجب دارد که این شرکت تصمیم گرفته تا با گوشی تاشو HP دوباره وارد این بازار شود. 

این شرکت پتنت گوشی تاشو خود را ماه گذشته در سازمان مالکیت معنوی (WIPO) به ثبت رسانده است. این پتنت یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو را نشان می‌دهد که به صورت عمودی خم می‌شود و تقریبا شبیه یک صدف است. این گوشی شباهت کمی با موتورولا ریزر 2019 دارد. همچنین در وب‌سایت این رسانه رندرهای سه بعدی بر اساس اسکچ‌های موجود در پتنت منتشر شده است. 

جزئیات مربوط به نمایشگر این گوشی و فناوری پشت آن نیز به طور کامل در این پتنت ثبت شده است و تاکید زیادی بر لولای تاشو و نمایشگر OLED آن شده است. متاسفانه هنوز مشخص نیست که این کمپانی در حال توسعه و ساخت این گوشی است یا فقط ان را به ثبت رسانده است. برای اطلاع دقیق از این موضوع باید منتظر خبرهای رسمی از سمت شرکت HP بمانیم.  

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment