تازه های فناوری

هواوی در تولید گوشی هوشمند تاشو از سامسونگ پیشی می‌گیرد

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

یکی از چالش‌های فناوری که امسال با آن روبه‌رو خواهیم بود، بحث رونمایی از گوشی هوشمند تاشو است. چند سالی می‌شود که سامسونگ پتنت‌های بسیاری در این رابطه ثبت می‌کند و براساس شنیده‌ها، قصد دارد اولین گوشی هوشمند تاشو را بدون عیب و نقص و به‌صورت یک دستگاه کاملاً تجاری عرضه کند. هوآوینیز به‌عنوان سومین شرکت بزرگ در تولید گوشی هوشمند، قصد دارد در این زمینه با سامسونگ به رقابت بپردازد.

با توجه به صحبت‌های مطرح‌شده به نظر می‌رسد اولویت هواوی، کسب لقب «اولین گوشی هوشمند تاشو» است؛ اما سامسونگ طور دیگری فکر می‌کند و قصد دارد در اولین تجربه، دستگاهی کامل را در سه‌ماهه‌ی ابتدای سال آینده ارائه دهد. هواوی برای تولید صفحه‌نمایش منعطف به سراغ ال جی رفته و برای تولید انبوه آن در ماه نوامبر سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

از دیگر مهره‌های بازار گوشی هوشمند باید به اپل اشاره‌ کنیم که برخلاف دو شرکت دیگر چنین شایعاتی در مورد آن وجود ندارد و به نظر می‌رسد فکر متفاوتی در سر دارد یا این‌که می‌خواهد به‌جای تمرکز بر گوشی هوشمند تاشو، فناوری دیگری به خدمت بگیرد. معرفی گوشی‌ هوشمند تاشو به‌عنوان یک محرک بسیار قوی در بازار شناخته می‌شود؛ چرا که روال ثابت و پیشرفت‌های سالانه‌ی دستگاه‌های فعلی بسیار کم است و این بازار به‌صورت کلی به نوآوری‌هایی نیاز دارد.

خاطرنشان می‌کنیم که اگر در سال جاری، هواوی نمونه‌های اولیه از گوشی هوشمند تاشوی خود را رونمایی کند، اتفاق عجیبی نخواهد بود؛ اما باید ببینیم این لقب «اولین» می‌تواند به‌عنوان «بهترین» نیز شناخته شود یا خیر، نظر شما در این خصوص چیست؟

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment