تازه های فناوری

نحوه‌ هارد ریست در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

برای هارد ریست (Force Restart) آیفون ۷، کافی بود کلید کاهش صدا و کلید خاموش و روشن را برای ۱۰ ثانیه نگه‌دارید تا لوگوی اپل روی صفحه ظاهر و گوشی ریستارت شود؛ اما برای هارد ریست آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس،  آیفون ایکس باید فرایندی سه‌ مرحله‌ای را طی کنید. دلیل این تغییر این است که اگر در آیفون‌های جدید کلید خاموش و روشن و یکی از کلیدهای صدا را نگه دارید، با صفحه‌ی مربوط به شماره‌ها و سرویس‌های اضطراری روبرو خواهید شد.

ضمنا به خاطر داشته باشید که از این پس، اپل در صفحات پشتیبانی آیفون، به‌جای عنوان کلید خاموش روشن،از کلمه‌ی «کلید کناری» (Side Button) استفاده می‌کند. برای هارد ریست آیفون ۸ و ۸ پلاس موارد زیر را انجام دهید:

۱. کلید افزایش صدا را فشار دهید و به‌سرعت رها کنید.

۲. کلید کاهش صدا را فشار دهید و به‌سرعت رها کنید.

۳. کلید کناری (خاموش و روشن) را تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود نگه دارید.

برای خاموش کردن عادی گوشی می‌توانید کلید کناری را نگه‌دارید تا عبارت «Slide to Power Off» دیده شود. همچنین در آی‌اواس ۱۱، در قسمت General در منوی تنظیمات گوشی، گزینه‌ای به نام Shut Down جهت خاموش کردن گوشی وجود دارد. به یاد داشته باشید که هارد ریست آیفون متفاوت از بازیابی (ریکاوری) گوشی با روش DFU (به‌روزرسانی فرم‌ور دستگاه) است. نحوه‌ی بازیابی گوشی با روش DFU در آیفون ۸ و ۸ پلاس مشابه نسل قبلی این گوشی‌ها است.

برچسب ها :

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment