تازه های فناوری

مایکروسافت سرفیس‌ فون و اندرومدا را رها نکرده است

جمعه, 10 فروردين 1403

در حالی که بسیاری از گزارش‌ها، از توقف توسعه‌ی دستگاه‌های سرفیس‌فون و اندرومدا توسط مایکروسافت حکایت می‌کند، گزارشی جدیدی خبر از ادامه‌ی این پروژه‌ می‌دهد.

تقریباً چند سالی می‌شود که ما با پروژه‌ی اندرومدا و دستگاه‌ تاشویی که مایکروسافت روی آن کار می‌کند، آشنا شده‌ایم. از زمان پخش این خبر، در برهه‌های زمانی مختلف شایعاتی درباره‌ی آن منتشر شد که مدام انتظارات ما را از این دستگاه تحت‌الشعاع قرار می‌داد. در آخرین خبر نیز که هفته‌ی گذشته منتشر شد، صحبت از توقف توسعه‌ی این پروژه به میان آمد.

حال، طبق گزارش منابع آگاه به‌نظر می‌رسد که خبر توقف پروژه‌ی اندرومدا حقیقت نداشته است و ردموندی‌ها همچنان در حال توسعه‌ی دستگاه تاشوی خود هستند. گزارش‌های پیشین از عرضه‌ی اندرومدا در سال ۲۰۱۸ میلادی حکایت می‌کردند؛ اما با در نظر داشتنِ اخبار جدید، مایکروسافت قصد دارد با بازنگری کلی در این پروژه، آن را برای عرضه در سال آینده‌ی میلادی آماده سازد.

 مری جو فولی، یکی از نویسندگان برجسته‌ی وب‌سایت ZDNet که به پوشش اخبار مایکروسافت می‌پردازد، هفته‌ی پیش در مقاله‌ی خود عنوان کرد که به‌دلیل نبود ویژگی‌های موردنیازِ دستگاه اندرومدا در به‌روزرسانی رداستون ۵، عرضه‌ی این دستگاه به زمان دیگری موکول خواهد شد؛ همچنین او بیان کرد که این احتمال وجود دارد که مایکروسافت ادامه‌ی پروژه‌ را ‌به‌کلی متوقف سازد و از ساخت چنین دستگاهی صرف‌نظر کند؛ اما برخلاف گفته‌ی فوق، خبرهای جدید حاکی از بازگشت این دستگاه‌ به آزمایشگاه‌ها و بازنگری کلی در ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن است.

تا به اینجای کار، تعامل بین سخت‌افزار و نرم‌افزار اندرومدا برای اهالی مایکروسافت متقاعدکننده نبوده و آن‌ها برای اینکه باری دیگر با شکست در بازار مواجه نشوند، تصمیم به بازنگری کلی در این پروژه‌ گرفته‌اند. از آنجایی که قرار است این دستگاه با برند سرفیس روانه‌ی بازار شود، ردموندی‌ها می‌خواهند از موفقیت آن در بازار اطمینان حاصل کنند. موفقیت برند سرفیس با مدل‌های پرو و استودیو، تاکنون توانسته است تا در دسته‌بندی دستگاه‌های بالارده توجه قشر زیادی از کاربران را به خود جلب کند؛ از این بابت، غول حوزه‌ی نرم‌افزار قصد ندارد خدشه‌ای به این اعتماد وارد سازد. شرکت کوالکام به‌عنوان شریک مایکروسافت، اوایل سال آتی میلادی جدیدترین پردازنده‌ی خود را معرفی خواهد کرد و ردموندی می‌خواهند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment