تازه های فناوری

منتظر معرفی گوشی اقتصادی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ باشید

جمعه, 10 فروردين 1403

بر اساس اطلاعات تازه به دست آمده٬ باید منتظر معرفی یک گوشی اقتصادی جدید از سامسونگ به نام گلکسی نوت 10 لایت (Samsung Galaxy Note 10 Lite) باشیم. این گوشی ارزان‌تر از دو عضو دیگر خانواده نوت 10 است.

دو گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس چند ماه پیش معرفی شدند٬ اما ظاهرا سامسونگ به دنبال گسترش این خانواده است. سامسونگ قصد دارد به زودی یک نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر از این خانواده را با نام گلکسی نوت 10 لایت عرضه کند.

اوایل سال جاری میلادی٬ سامسونگ از برند “e” برای مدل ارزان‌تر گوشی‌های سری گلکسی اس 10 خود استفاده کرد تا از آن رقیبی برای آیفون ایکس آر و هواوی پی 30 بسازد. انتظار می‌رود غول کره‌ای سال آینده نیز همین روش را برای عرضه‌ی گلکسی اس 11 ای در پیش بگیرد٬ اما این اتفاق برای سری نوت نخواهد افتاد و این خانواده صاحب یک نسخه‌ی لایت خواهد شد.

اطلاعاتی به دست سایت Sammobile نزدیک به شرکت سامسونگ رسیده است که عرضه‌ی نسخه‌ی ارزان‌تر خانواده نوت 10 که در واقع یک گوشی میان‌رده است را تایید می‌کند. این استراتژی بدان معناست که سامسونگ می‌خواهد برای بازارهای ضعیف‌تر٬ یک گوشی مشابه گلکسی نوت 3 نئو که سال 2014 عرضه کرد را٬ ارائه کند. از آنجایی که دو عضو دیگر سری نوت ۱۰ پیشتر عرضه شده‌اند٬ ما باید انتظار داشته باشیم تا این نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر نیز تا پیش از سال 2020 میلادی معرفی شود. در ابتدا تصور می‌شد این گوشی همراه با گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۱ در ماه فوریه سال آینده معرفی شوند٬‌ ولی ظاهرا سامسونگ نمی‌خواهد فاصله‌ی زیادی بین معرفی اعضای خانواده نوت ۱۰ به وجود آید.

گلکسی نوت 10 لایت

معرفی و آغاز فروش این گوشی تا پیش از تعطیلات کریسمس٬ به تقویت فروش کلی گوشی‌های سامسونگ در سه ماهه‌ی پایانی سال کمک می‌کند. علاوه بر این٬ باعث می‌شود فروش خانواده گلکسی اس 11 در اوایل سال 2020 کاملا مجزا از این محصول باشد.

گزارش‌های پیشین به عرضه‌ی این نسخه در دو رنگ مشکی و قرمز در قاره سبز اشاره دارند. هنوز مشخص نیست که آیا بازار ایالات متحده نیز از این گوشی میزبانی خواهد کرد یا خیر؛ زیرا سامسونگ معمولا در بازار ایالات متحده روی گوشی‌های پرچمدار خود متمرکز است. با این حال به این نکته نیز باید توجه داشته باشیم که عرضه‌ی گلکسی نوت ۱۰ لایت می‌تواند نام سامسونگ در بخش میان‌رده‌های بازار را نیز استحکام ببخشد.

اما این گوشی چه چیزی را ارائه خواهد کرد؟ سامسونگ شاید بخواهد یکی از تراشه‌های خانواده اسنپدراگون 700 نظیر مدل 730 یا شاید هم سری 600 نظیر مدل 675 را برای قلب تپنده‌ی این گوشی برگزیند. یک رم 6 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی نیز دیگر اجزای محتمل پکیج قدرتبخش این گوشی می‌توانند باشد.

سامسونگ به منظور کنترل هزینه‌های این گوشی٬ نمایشگر دو لبه خمیده را از روی آن حذف کرده و به جای آن از یک پنل مسطح استفاده خواهد کرد. ضمنا به جای یک حفره روی نمایشگر٬ از یک بریدگی موسوم به ناچ برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده خواهد شد. شاید سامسونگ پشتیبانی از قلم هوشمند را نیز از این گوشی حذف کند.

اما به جز این٬ سامسونگ در حال کار روی یک گوشی ارزان قیمت دیگر از خانواده گلکسی اس 10 یا اس 11 نیز هست. هرچند مشخص نیست این گوشی مربوط به کدام یک از این دو خانواده است٬ اما استفاده از پسوند «لایت» برای نام آن قطعی خواهد بود. اگر این گوشی اوایل سال 2020 به همراه گوشی‌های سری اس 11 معرفی شود٬ گلکسی اس 11 لایت نام خواهد گرفت و می‌تواند رقیب مستقیم هواوی پی 40 لایت باشد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment