تازه های فناوری

آیفون های 2020 اپل تا ۶ گیگابایت رم خواهند داشت

جمعه, 31 فروردين 1403

طبق یادداشتی تحقیقاتی که در Mac Rumors منتشر شده است، برخی از مدل‌های گوشی آیفون ۲۰۲۰ با رم ۶ گیگاباتی و سایر مدل‌ها با رم ۴ گیگابایتی عرضه خواهند شد. موارد ذکر‌شده در این یادداشت به شرح زیر است:

  • آیفون ۶٫۷ اینچی با دوربین سه‌گانه با قابلیت اسکن سه‌بعدی و رم ۶ گیگابایتی
  • آیفون ۶٫۱ اینچی با دوربین سه‌گانه با قابلیت اسکن سه‌بعدی و رم ۶ گیگابایتی
  • آیفون ۶٫۱ اینچی با دوربین دوگانه و رم ۴ گیگابایتی
  • آیفون ۵٫۴ اینچی با دوربین دوگانه و رم ۴ گیگابایتی

چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، احتمال دارد که در آینده و با انتشار نسخه‌های بعدی iOS فقط آیفون‌هایی که رم بیشتری دارند قادر به دریافت این سیستم‌عامل باشند. برای مثال یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد گوشی آیفون ۶ قادر به دریافت iOS 13 نباشد، حافظه رم کم این دستگاه بود.

در گزارش مشابه دیگری که در ماه نوامبر منتشر شد، به وجود رم ۶ گیگابایتی در دو گوشی آیفون 12 پرو اشاره شده است. طبق اطلاعات منتشر‌شده در این گزارش، هر چهار گوشی آیفون ۲۰۲۰ مجهز به نمایشگرO LED هستند و نمایشگرهای دو گوشی رده‌بالاتر، به دست سامسونگ ساخته شده‌اند.

درضمن طبق شایعات منتشر‌شده، تمام گوشی‌های آیفون جدید 5G هستند و یکی از تحلیگران اپل مدعی است که در سال میلادی جاری ۸۰ تا ۸۵ میلیون دستگاه گوشی آیفون 5G به فروش می‌رسد. از میان چهار گوشی آیفون ۲۰۲۰، دو گوشی ارزان‌قیمت‌تر از 5G باند زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz) و دو گوشی رده‌بالاتر از 5G موج میلی‌متری (millimeter-wave) پشتیبانی خواهند کرد.

همان‌طور که می‌دانید، هنوز در ابتدای سال ۲۰۲۰ هستیم و احتمالا آیفون‌های ۲۰۲۰ در سه‌‌ ماهه‌ی سوم سال رونمایی خواهند شد؛ بنابراین زمان زیادی به رونمایی آیفون‌های جدید باقی مانده است و نمی‌توان شایعات منتشر‌شده درمورد آن‌ها را تأیید یا تکذیب کرد؛ اما قطعا تا آن زمان شایعات دیگری نیز منتشر خواهد شد؛ پس منتظر شایعه‌ها و اخبار جدید باشید.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment