تازه های فناوری

گوشی Mate Xs ارزان‌تر از Mate x خواهد بود

جمعه, 10 فروردين 1403

هوآوی قرار است در ماه مارچ از نسل بعدی گوشی‌های قابل انحنای خود رونمایی کند. همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، این گوشی محصول کاملاً جدیدی نخواهد بود و درواقع یک نسخه بروز شده از Mate X است. تاکنون عنوان‌شده که این گوشی قرار است از جدیدترین چیپست Hisilicon یعنی کایرین ۹۹۰ به همراه قابلیت اتصال 5Gبهره ببرد اما امروز اطلاعات تازه‌ای در رابطه با دیگر جزییات این گوشی منتشر شد.

به نظر عجیب می‌رسد اما احتمال دارد که این گوشی از Mate X ارزان‌تر باشد. این مورد را می‌توان به پیشرفت‌های صورت گرفته در بخش تولید صفحه‌نمایش مرتبط دانست. به نظر می‌آید که فرایند ساخت صفحه‌نمایش Mate Xs پیچیدگی کمتری نسبت Mate X دارد. این موضوع بدین معناست که هزینه ساخت صفحه‌نمایش نیز کمتر می‌شود و درنتیجه هواوی می‌تواند روی قیمت تمام شده گوشی مانور بیشتر بدهد.

علاوه بر این گفته شده که این گوشی از ظاهر بهتر و نمایشگر قدرتمندتری برخوردار خواهد بود. بنا بر گفته اکثر تأمین‌کنندگان داخلی، هوآوی تغییرات بسیاری در ظاهر این گوشی نسبت Mate X انجام داده است. بندهای متصل دهنده گوشی ثبات بیشتری نسبت به قبل دارند و نمایشگر قابل انحنا محکم‌تر شده است. همچنین عمر بدنه گوشی افزایش یافته و بااین‌حال شاسی گوشی نسبت به Mate X کوچک‌تر شده در حالی که اندازه صفحه‌نمایش یکسان است.

در سوی دیگر هوآوی علاوه بر این گوشی، قصد دارد یک گوشی قابل انحنای دیگر را در نیمه دوم سال جاری راهی بازار کند اما هنوز مشخص نیست که این گوشی ساختار Mate X و Mate Xs را دارد یا اینکه هوآوی مدل جدیدی را به نمایش خواهد گذاشت.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment