تازه های فناوری

مقایسه آنر 9X با ردمی نوت 8 پرو و ریلمی X2

جمعه, 10 فروردين 1403

هوآوی به تازگی گوشی آنر 9X را وارد بازار کرده است. این گوشی هوشمند از مشخصات فنی مناسبی بهره می‌برد و طراحی خلاقانه‌ای دارد. با وجود چنین ویژگی‌هایی، آیا آنر 9X یک انتخاب برتر در بازار گوشی‌های میان رده محسوب می‌شود؟ برای بررسی این موضوع تصمیم گرفتیم آن را با دو گوشی هوشمند دیگر مقایسه کنیم. ردمی نوت 8 پرو و ریلمی X2 این دو دستگاه هستند که به ترتیب توسط زیرمجموعه شرکت شیائومی و اوپو در بازاربه فروش می‌رسند. در ادامه با مقایسه این سه گوشی هوشمند همراه ما باشید.

1



 

 

 

 

 

 

 

 

 

ابتدا در جدول زیر مشخصات فنی این 3 گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

  ردمی نوت 8 پرو ریلمی X2 آنر 9X
ابعاد و وزن 8.8 × 76.4 × 161.3 میلی‌متر و وزن 199 گرم 8.6 × 75.2 × 158.7 میلی‌متر و 182 گرم 8.8 × 77.3 × 163.5 میلی‌متر و 196.8 گرم
صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس 6.4 اینچی SUPER AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس 6.59 اینچی LTPS IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس
چیپست مدیاتک هلیو G90T، هشت هسته پردازشی کوالکام اسنپدراگون 730G، هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز کایرین 710F، هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز
رم و حافظه داخلی 6/8 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD 6/8 گیگابایت و 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD 4/6 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه microSD
سیستم عامل اندروید 9 پای با رابط کاربری MIUI اندروید 9 پای با ColorOS اندروید 9 پای با رابط کاربری EMUI
ارتباطات وای فای، بلوتوث 5.0، GPS وای فای، بلوتوث 5.0، GPS وای فای، بلوتوث 5.0، GPS
دوربین

دوربین اصلی: 64 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 64 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 48 + 8 + 2 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی

باتری 4500 میلی آمپر ساعت با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 واتی 4000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی 4000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 10 واتی
ویژگی‌ها پشتیبانی از دو سیم کارت پشتیبانی از دو سیم کارت پشتیبانی از دو سیم کارت

طراحی

طراحی یکی از نقاط قوت گوشی آنر 9X است. این دستگاه یکی از معدود گوشی‌های میان‌رده‌ای محسوب می‌شود که از طراحی تمام صفحه بهره می‌برد. این اسمارت فون فاقد بریدگی و یا حفره درون نمایشگر است. آنر برای این محصول خود دوربین سلفی پاپ آپ در نظر گرفته است. آنر 9X به علت صفحه نمایش بدون حاشیه و پنل پشتی شیشه‌ای، بهترین دستگاه در این بخش محسوب می‌شود. در مقام دوم گوشی ریلمی X2 قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند پنل پشتی جذابی دارد و سنسور اثر انگشت آن زیر نمایشگر قرار گرفته است. این دستگاه از برش قطره‌ای صفحه نمایش بهره می‌برد. ردمی نوت 8 پرو یک گوشی گیمینگ مقرون به صرفه محسوب می‌شود؛ بنابراین در بخش طراحی در مقام سوم قرار می‌گیرد.

صفحه نمایش

ریلمی X2 تنها گوشی هوشمند در این مقایسه محسوب می‌شود که دارای صفحه نمایش AMOLED است. این پنل رنگ مشکی را با کیفیت بالایی به نمایش می‌گذارد و زیر آن سنسور اثر انگشت قرار گرفته است. گوشی‌های ردمی نوت 8 پرو و آنر 9X به صفحه نمایش IPS LCD مجهز شده‌اند که کیفیت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر ردمی نوت 8 پرو از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند و روشنایی بالایی دارد. در نهایت باید برنده این بخش را گوشی ریلمی X2 اعلام کنیم. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش AMOLED بهره می‌برد که زیر آن سنسور اثر انگشت قرار گرفته است.

سخت افزار و نرم افزار

در حالت تئوری، ردمی نوت 8 پرو قدرتمندترین گوشی هوشمند در این مقایسه محسوب می‌شود. این دستگاه برای تامین قدرت خود به چیپست مدیاتک هلیو G90T مجهز شده که عملکرد گرافیکی بالایی دارد و آن را تبدیل به یک گوشی مناسب برای اجرای بازی‌های روز می‌کند. گوشی ریلمی ایکس 2 به چیپست اسنپدراگون 730G مجهز شده که تقریبا قدرت یکسانی با پردازنده مدیاتک هلیو G90T دارد، مصرف انرژی آن نسبت به نماینده کوالکام کمتر است. آنر 9X برای تامین قدرت خود از چیپست کایرین 710F استفاده می‌کند، بنابراین باید در مقام سوم قرار بگیرد. از نظر نرم افزار، رابط کاربری MIUI گوشی ردمی نوت 8 پرو عملکرد بهتری در مقایسه با ریلمی X2 دارد؛ با این حال در آینده نماینده ریلمی رابط کاربری ColorOS 7 را دریافت خواهد کرد.

دوربین

ردمی نوت 8 پرو و ریلمی X2 در مقایسه با آنر 9X به دوربین‌های باکیفیت‌تری مجهز شده‌اند. در این بخش ریلمی ایکس 2 عملکرد بهتری نسبت به سایر محصولات دارد چرا که از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد. روی پنل پشتی آن دوربین اصلی چهارگانه خودنمایی می‌کند. سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL Bright GW1، سنسور اولترا واید، سنسور ماکرو و سنسور تشخیص عمق برای این دستگاه در نظر گرفته شده‌اند. آنر 9X به دوربین مناسبی مجهز شده؛ با این حال فاقد سنسور ماکرو است.

باتری

ردمی نوت 8 پرو به بزرگترین باتری مجهز شده است. انرژی این گوشی توسط یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. با وجود استفاده از چیپست 12 نانومتری، به علت حجم بالای باتری شاهد شارژدهی بالاتر آن نسبت به دو محصول دیگر هستیم. در مقام دوم گوشی ریلمی X2 خودنمایی می‌کند. در حالی که ظرفیت باتری این دستگاه با گوشی آنر 9X یکسان است، به علت استفاده از صفحه نمایش AMOLED و همچنین چیپست 8 نانومتری، شارژدهی بالاتری دارد.

قیمت

آنر 9X با قیمت پایه 178 یورو / 199 دلار به فروش می‌رسد. قیمت پایه ردمی نوت 8 پرو برابر با 203 یورو / 226 دلار است. ریلمی X2 با قیمت پایه 215 یورو / 240 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. انتخاب بهترین گوشی هوشمند در این مقایسه سخت است، چرا که هرکدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. آنر 9 ایکس از طراحی جذابی بهره می‌برد و دارای دوربین سلفی پاپ آپ است. ریلمی X2 به چیپست قدرتمند و بهینه اسنپدراگون 730G مجهز شده و از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد. ردمی نوت 8 پرو دارای رابط کاربری جذابی بوده و همچنین شارژدهی بالایی دارد.

مزایا و معایب

در ادامه به بررسی مزایا و معایب هریک از این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم.

مزایای ردمی نوت 8 پرو به شرح زیر است:

  • عملکرد عالی
  • دوربین‌های باکیفیت
  • قیمت مقرون به صرفه
  • شارژدهی بالای باتری
  • پشتیبانی از HDR

معایب ردمی نوت 8 پرو به شرح زیر است:

  • نمایشگر IPS

مزایای ریلمی X2 به شرح زیر است:

  • عملکرد بی‌نظیر
  • صفحه نمایش AMOLED باکیفیت
  • دوربین سلفی باکیفیت
  • قیمت مقرون به صرفه
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • سرعت شارژ بالا

معایب ریلمی X2

  • این گوشی هوشمند نقص خاصی ندارد.

مزایای آنر 9X به شرح زیر است:

  • طراحی جذاب
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • قیمت مقرون به صرفه

معایب آنر 9X به شرح زیر است:

  • عملکرد نه چندان مناسب

نظر شما در رابطه با این سه گوشی هوشمند چیست؟ کدام یک از آن‌ها انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment