تازه های فناوری

بلومبرگ: تولید انبوه آیفون 9 از ماه آینده آغاز می‌شود

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

بر اساس گزارش جدید نشریه بلومبرگ، آیفون ارزان قیمت بعدی اپل از ماه آینده وارد فاز تولید انبوه می‌شود. این آیفون همان دستگاهی است که تاکنون در خبرها با نام آیفون SE 2 و آیفون 9 به آن اشاره شده بود. این گزارش می‌گوید اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از این دستگاه در ماه مارس است و تولید این محصول را بین فاکس‌کان، پگاترون و وینسترون تقسیم کرده است.

بلومبرگ درباره مشخصات این آیفون تقریبا به تکرار همان اطلاعاتی می‌پردازد که پیش‌تر از منابع مختلف منتشر شده بود. گفته می‌شود که آیفون ۹ دکمه هوم و تاچ آیدی دارد و از چیپست A13 بایونیک استفاده می‌کند. طراحی این دستگاه مشابه آیفون ۸ است، بنابراین باید انتظار پنلی ۴.۷ اینچی از نوع LCD را داشته باشیم که بالا و پایین آن حاشیه‌های زیادی وجود دارد. این دستگاه در قاب عقب خود دوربینی با یک لنز خواهد داشت.

گزارش‌های قبلی مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، نشان داده بود که آیفون ۹ یا آیفون SE 2 قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار خواهد داشت. اپل در حال حاضر مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۸ را با قیمت ۴۴۹ دلار به فروش می‌رساند، در نتیجه آیفون SE 2 با چیپست قوی‌تر خود می‌تواند گزینه بسیار بهتری برای خریداران باشد.

در خصوص نام این دستگاه باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل چه اسمی را انتخاب خواهد کرد. مینگ-چی کو آن را با نام آیفون SE 2 خطاب کرده اما این دستگاه لزوما وارث آیفون SE چهار اینچی نسل اول نیست. سایر گزارش‌ها این دستگاه را آیفون ۹ نامیده‌اند، چون جایگاه آن جایی بین آیفون ۸ و آیفون X یا همان آیفون ۱۰ است.

هدف اپل از تولید این دستگاه چیست؟ مینگ-چی کو می‌گوید آیفون SE 2 اساسا کاربران آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را هدف قرار داده که امسال نتوانستند آپدیت iOS 13 را دریافت کنند. این دسته از افراد با خرید آیفون SE 2 می‌توانند ضمن برخورداری از iOS 13 به سرویس‌های جدید این شرکت از جمله اپل تی‌وی پلاس و اپل آرکید دسترسی داشته باشند.

نظر شما درباره آیفون SE 2 یا آیفون ۹ چیست؟ فکر می‌کنید اپل کدام اسم را انتخاب خواهد کرد؟ آیا مایل به خرید این دستگاه خواهید بود؟

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment