تازه های فناوری

گوشی ردمی 8A Dual به صورت رسمی معرفی شد

جمعه, 10 فروردين 1403

در سپتامبر سال گذشته میلادی شاهد رونمایی از گوشی اقتصادی ردمی 8A در کشور هند بودیم. این گوشی هوشمند به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از فناوری شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با قیمت پایه 91 دلار در کشور هند برای فروش عرضه شده بود. امروز این شرکت گوشی ردمی 8A Dual را در این کشور معرفی کرد. این دستگاه که نسخه بروز شده ردمی 8A محسوب می‌شود، از طراحی جدیدی برای پنل پشتی خود بهره می‌برد و دارای دوربین اصلی دوگانه است. این دستگاه در سه رنگ به فروش می‌رسد. با وجود ارتقا دوربین، ردمی آن را با قیمت پایه یکسان با ردمی 8A در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

مشخصات فنی ردمی 8A Dual شباهت زیادی به گوشی ردمی 8A دارد. این گوشی هوشمند جدید از صفحه نمایش 6.22 اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس و نسبت تصویر 19:9 بهره می‌برد. این نمایشگر توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. ردمی برای تامین قدرت این محصول خود از چیپست 12 نانومتری کوالکام اسنپدرگون 439 استفاده کرده که توسط 3 گیگابایت رم همراهی می‌شود. این گوشی هوشمند از 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که البته برای آن درگاه کارت حافظه نیز درنظر گرفته شده است.

ردمی 8A Dual به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل اندروید 10 به همراه رابط کاربری MIUI 11 است. انرژی این اسمارت فون توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع است. کاربران برای شارژ آن باید از پورت USB-C استفاده کنند. در جعبه این دستگاه شارژر 10 واتی حضور دارد؛ با این حال کاربران می‌توانند با خرید شارژر به صورت جداگانه، از فناوری شارژ سریع 18 واتی استفاده کنند. این دستگاه از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند.

ردمی برای پنل پشتی این اسمارت فون از طراحی Aura X Grip استفاده کرده است. وجود بافت روی پنل پشتی، احتمال لیز خوردن آن از دست کاربر را کاهش می‌دهد. علاوه بر این موضوع، شاهد استفاده از پوشش P2i روی این دستگاه هستیم که باعث مقاومت آن در برابر پاشش قطرات آب می‌شود. در حالی که ردمی 8A دارای دوربین اصلی تکی بوده، نسخه جدید آن از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد. ردمی 8A Dual به دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 13 و 2 مگاپیکسلی مجهز شده که سنسور دوم از نوع تشخیص عمق است. از ویژگی‌های دوربین این گوشی هوشمند می‌توان به تشخیص صحنه با استفاده از هوش مصنوعی، حالت پرتره با هوش مصنوعی و گوگل لنز اشاره کرد. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کنند.

ردمی 8A Dual فاقد سنسور اثر انگشت است. کاربران این دستگاه به شبکه ارتباطی VoLTE، وای فای، بلوتوث 4.2، USB Type-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون دسترسی پیدا می‌کنند. این گوشی هوشمند همچنین دارای قابلیت VoWiFi است. خریداران می‌توانند آن را در رنگ‌های سفید، آبی و خاکستری سفارش دهند. گوشی اقتصادی ردمی در نسخه مجهز به 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 91 دلار و در مدل دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 98 دلار به فروش می‌رسد. این احتمال وجود دارد که ردمی قیمت گوشی 8A را کاهش دهد، البته شاید تولید این دستگاه متوقف و ردمی 8A Dual به عنوان جایگزین آن وارد بازار شود. در آینده چنین موضوعی مشخص خواهد شد.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment