تازه های فناوری

گوشی های مدل 5G اپل با تاخیر عرضه خواهند شد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

جدیدترین قربانی ویروس کرونا گوشی‌های اپل هستند. گفته می‌شود گوشی‌‌های 5G اپل با تاخیر یک ماهه یا چند ماهه به بازار عرضه خواهند شد.

الیوت لن (Elliot Lan) به‌عنوان یکی از تحلیلگران زنجیره تامین اپل که همواره تخمین‌های درستی از زمان عرضه گوشی‌های این کمپانی داشته است می‌گوید: «هم آیفون ۹ و هم پرچمداران این کمپانی که معمولا در شهریور معرفی می‌شوند، ممکن است با تاخیری حداقل یک ماه یا حداکثر چند ماه عرضه شوند.» او علت این اتفاق را در «مشکلات زنجیره تامین و تقاضای کمتر به دلیلی شیوع ویروس کرونا» می‌داند.

یکی از تحلیلگران عقیده دارد که عرضه آیفون‌های جدید در پاییز، نشان می‌دهد که اپل با چه سرعتی توانسته آن‌ها را در اسفند و فروردین تولید کند. دلیل آن هم این است که ویروس کرونا باعث شده تا کارخانه‌های تولید کننده آیفون در چین مانند فاکسکان و ویسترون به منظور حفظ سلامت کارمندان خود، برای مدتی تعطیل شوند. با این حال تولیدات در چین دوباره به روال گذشته برگشته و خود این کمپانی نیز کم کم هر ۴۲ اپل استور واقع در چین را باز خواهد کرد. تاکنون از این تعداد، ۲۹ مورد باز شده است.

دیگر تحلیلی که پیرامون اپل در سال جدید منتشر شده، از کم شدن تقاضا برای محصولات جدید این کمپانی در چین و کشورهای دیگر خبر می‌دهد. با این حال بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند که دوره بازیابی چرخه‌های تامین محصولات غول تکنولوژی با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد و این کمپانی می تواند به زودی به سرعت تامین محصولات خود بازگردد.
 
البته نباید فراموش کرد که ویروس کرونا تاثیرات خود را گذاشته و اپل باید با کاهش فروش ۲۳.۴ درصدی در فصل اول سال ۲۰۲۰ کنار بیاید، زیرا گفته می‌شد کمپانی کالیفرنیای در این بازه ۴۷ میلیون دستگاه خواهد فروخت در حالی که این رقم به ۳۶ میلیون رسیده است. همچنین در فصل دوم نیز کاهش فروش وجود دارد، ولی این بار ۵ درصد خواهد بود و به جای ۴۰ میلیون دستگاه، اپل ۳۸ میلیون دستگاه خواهد فروخت.

در نهایت کاهش‌های فروش در ۶ ماه اول سال جاری، منجر می‌شود اپل درآمدی معادل ۶۱.۵ میلیارد دلار داشته باشد. این رقم برابر با افزایش ۲.۷۱ دلاری هر سهم این کمپانی خواهد بود، اما درآمد این کمپانی کمتر از میزان پیش‌بینی شده است و در کمتر از حداقل بازه ۶۲ الی ۶۷ میلیارد دلاری قرار می‌گیرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment