تازه های فناوری

اپل تولیدکننده نمایشگرهای OLED گوشی IPhone 12 5G را تغییر داد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

 شرکت اپل هم‌اکنون از نمایشگرهای سامسونگ در گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تا شرکت چینی BOE را جایگزین سامسونگ برای تهیه پنل نمایشگر OLED خود کند.

پیش از این شایعه شده بود که گوشی آیفون 12 از نمایشگرهای OLED شرکت BOE بهره خواهد برد. این کار باعث می‌شود تا حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر منتقل شود. همچنین پیش بینی می شود اپل حدود 45 میلیون پنل را برای آیفون 2021 خریداری کند.

قرار دادن حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش برای گوشی iPhone 12 5G برای این شرکت بسیار حیاتی است؛ زیرا اپل معتقد است که این تلفن هوشمند نیاز به برخی از ویژگی های مدرن و مرسوم دارد.

با توجه به اینکه اپل سرمایه‌گذاری زیادی در شرکت Display ژاپن کرده است، اتفاق جالبی است که تصمیم دارد تا پنل‌های OLED را نیز توسعه دهد. JDI تولید کننده پیشرو نمایشگرهای LCD بود که نتوانست در رقابت با OLED دوام آورد.

شرکت BOE خطوط تولید نمایشگر OLED را راه‌اندازی می کند که در واقع ظرفیت تولید خود را بیش از 200 درصد افزایش دهد. این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی در سه خط تولید OLED در چین انجام داده است. گفته می شود که این کمپانی نسل ششم نمایشگرهای AMOLED را تولید خواهد کرد و به ظرفیت تولید کامل تولید 48000 دستگاه در هر ماه می‌رسد.

چند روز پیش، Qualcomm و BOE همکاری خود را برای تولید نمایشگرهای منعطف جدید که دارای سنسور اثر انگشت اولتراسونیک 3D Sonic است، اعلام کردند.

گوشی گوشمند iPhone 12 5G از چیپست A14 اپل با ابعاد 5 نانومتری که توسط شرکت TSMC تولید شده و از تکنولوژی 5G پشتیبانی می‌کند بهره می‌برد. با این حال، گزارش هایی وجود دارد که ادعا می کند که این شرکت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با مشکل مواجه شده و عرضه این سری آیفون 12 را به تاخیر بیاندازد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment