تازه های فناوری

عکس‌های اینستاگرام به ارتقای فناوری تشخیص چهره کمک کرد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

استفاده از ماسک در ایام کرونایی باعث شده تا محققان بدون اجازه کاربران از عکس‌های اینستاگرام آن‌ها استفاده کرده تا فناوری‌های تشخیص چهره و شناسایی صورت را ارتقا دهند.

به گزارش cnet، هزاران عکس سلفی با ماسک در بسترهای آنلاین کشف شده است. این تصاویر به طور مستقیم از اینستاگرام کاربران جمع آوری شده‌اند.

از این مخازن برای ارتقای فناوری تشخیص چهره و کمک به شناسایی افرادی بهره گرفته شده که در دوره شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده می‌کنند.

ماسک قسمت زیادی از صورت فرد را می‌پوشاند و به نرم‌افزارهای استفاده کننده از فناوری تشخیص چهره مانند Face ID اپل اجازه نمی‌دهد اجزای صورت فرد را به درستی ردیابی کنند. در همین راستا محققان سعی کردند تا بانک اطلاعاتی جامعی حاوی هزاران عکس سلفی با ماسک را جمع‌آوری کنند. به نظر می‌رسد تا ۵ هزار عکس در این بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد.

به گفته وفا ابراش مدیر استارت آپ شناسایی صورت Workaround، تصاویر موجود در مخزن این شرکت بدون رضایت کاربران از حساب کاربری اینستاگرام آن‌ها جمع آوری شده است. به گفته او اگر کاربران تمایلی ندارند از تصاویر آنها در مخازن استفاده شود، می توانند حساب های کاربری خود را در وضعیت پرایوت قرار دهند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment