تازه های فناوری

آخرین گزارش اپل از درآمد این شرکت در اپ استور

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

گر شما هم از کاربران اپل باشید حتما تا الان اپلیکیشن‌هایی را از فروشگاه اپلیکیشن اپ استور خریداری کرده‌اید. اگرچه از نظر شما هزینه‌ای که برای خرید این اپلیکیشن‌ها صرف‌کرده‌اید ممکن است فقط چند دلار بوده باشد؛ اما آخرین برآوردها و مطالعات نشان می‌دهد مجموع کل هزینه‌ای که کاربران اپل برای خرید اپلیکیشن از این فروشگاه صرف کرده‌اند چیزی در حدود 61 میلیارد دلار بوده است.

علاوه بر میلیاردها دلار هزینه‌ای که کاربران برای خرید اپلیکیشن در اپ استور صرف کرده‌اند، کاربران اپل در حدود 413 میلیارد دلار برای خرید لوازم جانبی و استفاده از سرویس‌هایی مثل خرید آنلاین غذا و یا تاکسی‌های اینترنتی صرف کرده‌اند.

نتایج این مطالعه که سال گذشته توسط شرکت اپل انجام شده نشان می‌دهند در کل مجموع کل خرید و فروش صورت گرفته توسط کاربران در کل دنیا در فروشگاه اپلیکیشن اپ استور چیزی در حدود 519 میلیارد دلار بوده است. سهم تبلیغات درون برنامه‌ای که توسط اپلیکیشن‌های اپل برای کاربران به نمایش گذاشته  شده است چیزی در حدود 45 میلیارد دلار برآورد شده است. از طرفی کاربران برای خرید لوازم جانبی، محصولت دیجیتال و همچنین سرویس‌های ارائه شده از طریق این فروشگاه چیزی در حدود 61 میلیارد دلار پرداخت کرده‌اند.

اپل در حدود 15 تا 30 درصد از خریدی که کاربران از طریق اپلیکیشن اپ استور انجام می‌دهند را به خود اختصاص می‌دهد. اما زمانی که کاربران محصولاتی را از طریق تبلیغات درون برنامه‌ای می‌خرند، اپل هیچ هزینه‌ای را برای خود بر نمی‌دارد.

اپل گفته است این مطالعه به منظور تعیین کمیت و بررسی تأثیر این فروشگاه بر روی اقتصادهای جهانی انجام شده است. بر اساس آنچه اپل اعلام کرده است، نحوه استفاده از دستگاه‌های اپل طی دهه اخیر به طور چشمگیری تغییر کرده است. بسیاری از کاربران در بسیاری از موارد برای انجام کارهای روزمره خود از خرید گرفته تا حتی مطالعه به محصولات این فروشگاه وابسته‌اند. اپل عقیده دارد فروشگاه اپل سهم بزرگی را در اشتغال زایی و شکوفایی اقتصاد جهانی بازی می‌کند و به نظر می‌رسد اگر روند زندگی افراد به گونه‌ای باشد که استفاده از محصولات دیجیتال و سرویس‌های آنلاین  روز به روز گسترش یابد، این سهم بسیار بیشتر خواهد شد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment