تازه های فناوری

آنر ایکس 10 مکس 5G رونمایی شد

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

آنر ایکس 10 مکس 5G گوشی جدید هواوی با صفحه‌نمایش ۷/۰۹ اینچی است که قیمت پایه‌ آن ۲۶۹ دلار است و در بین بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین گوشی‌های بازار قرار می‌گیرد.

آنر روز گذشته مراسم آنلاینی برای رونمایی محصولات جدید برگزار کرد. در این رویداد گوشی Huawei Honor X10 Max 5G سرانجام رونمایی شد. در این گوشی از صفحه‌ نمایش بسیار بزرگ با ابعاد ۷/۰۹ اینچ از نوع IPS LCD با وضوح فول HD پلاس (۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) استفاده شده است که در بخش بالایی آن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. 

صفحه‌ نمایش گوشی جدید آنر از ساختار پیکسلی RGBW پشتیبانی می‌کند. این موضوع باعث می‌شود نمایشگرهای RGBW نسبت‌ به نمایشگرهای LCD معمولی روشنایی بهتری داشته باشند و کار با این گوشی در محیط‌های روباز ساده‌تر باشد. آن‌طور که هواوی می‌گوید، این گوشی جدید توانایی دستیابی به حداکثر روشنایی ۷۸۰ نیت را دارد و از استاندارد HDR10 هم پشتیبانی می‌کند.

آنر ایکس 10 مکس 5G در بین بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار جای می‌گیرد و طول و عرض آن به‌ترتیب برابر با ۱۷۴/۳۷ و ۸۴/۹۱ میلی‌متر و ضخامت آن ۸/۳ میلی‌متر است. این گوشی ۲۳۲ گرم وزن دارد و بنابراین در دسته‌ گوشی‌های سنگین‌ بازار هم جای می‌گیرد. گوشی جدید آنر همچنین از اسپیکر دوگانه بهره می‌گیرد؛ این دو اسپیکر در بخش‌های بالا و پایین بدنه درون بریدگی متقارن جای گرفته‌اند. 

در گوشی آنر ایکس 10 مکس 5G از تراشه‌ دایمن‌سیتی 800 5G استفاده شده است. این گوشی از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. در پشت این گوشی، دو دوربین به‌همراه فلاش LED به‌شکل عمودی قرار گرفته است. دوربین اصلی گوشی ۴۸ مگاپیکسل است و دوربین دوم که ۲ مگاپیکسل است، برای عمق‌سنجی به‌کار می‌رود.

در آنر ایکس 10 مکس 5G از باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است که از فناوری شارژ سریع ۲۲/۵ وات پشتیبانی می‌کند. گوشی جدید آنر به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری Magic UI 3.1 بر پایه‌ سیستم‌عامل اندروید ۱۰ عرضه می‌شود. شرکت هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا، گوشی آنر ایکس 10 مکس 5G را بدون خدمات موبایلی گوگل موسوم‌ به GMS که شامل فروشگاه گوگل پلی و اپلیکیشن‌هایی مثل کروم و جیمیل می‌شود، عرضه می‌کند.

این گوشی در رنگ‌های آبی، نقره‌ای و مشکی از امروز در بازار چین عرضه می‌شود. همچنین این گوشی با کانفیگ‌ها و قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد: 

کانفیگ پایه‌ گوشی که ۶ گیگابایت حافظه‌ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی دارد با قیمت ۱/۸۹۹ یوآن (۲۶۹ دلار) 

کانفیگ دوم با ۶ گیگابایت حافظه‌ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی با قیمت ۲/۰۹۹ یوآن (۲۹۷ دلار) 

کانفیگ سوم با ۸ گیگابایت حافظه‌ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی با قیمت ۲/۴۹۹ یوآن (۳۵۴ دلار) 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment